Diyabetik Yara (Şeker Yaraları) Bakımı ve Onarım

DİYABET HASTALARININ KORUYUCU VE ÖNLEYİCİ AYAK BAKIMI

Diyabetik yara (şeker yaraları) Diyabetik yaralar genelde uzun süreli kontrolsüz şeker hastalarında görülen komplikasyonlardan biridir. Özellikle uzuvların en uç bölgelerinde kan dolaşımı yetersizliği ve his kaybı mekanızmaları sonrasında gelişir. Düzenli yara bakımı, ayak bakımı, şeker kontrolü ve beslenme ile komplikasyonlar önlenebilir.

Diyabetik yaralar genelde uzun süreli kontrolsüz şeker hastalarında görülen komplikasyonlardan biridir. Özellikle uzuvların en uç bölgelerinde kan dolaşımı yetersizliği ve his kaybı mekanizmaları sonrasında gelişir.

Diyabete Bağlı Oluşan Ayak Ve Yatak Yaraları

Tedavisi ve Bakımı İçin

Diyabet Hastalarının Koruyucu Ve Önleyici Ayak Bakımı

En sık görülen ayak yaralarından olan diyabetik ayak yarası alt ekstremite amputasyonuna neden olan faktörlerin en önemlisidir. Bu nedenle, tüm hekimlerin diyabetik ayak komplikasyonlarının erken tanısında ve önlenmesinde önemli bir rolü vardır. Diyabetik ayak amputasyonlarını önlemek için risk faktörlerini ayrıntılı şekilde bilmek, sık olarak rutin muayeneler yapmak ve ayak bakımını sağlamak gerekir.

Diyabetik ayak yarası oluşumu için en yaygın risk faktörlerinin başında yapısal ayak deformitesi, tıkayıcı periferik arter hastalığı ve diyabetik nöropati gelir. Ayak hijyeni eğitimi, tırnak bakımı ve uygun ayakkabı seçimi ile ülser oluşumuna yol açabilecek bir yaralanma riski en aza indirilebilir

ayak-tedavisi

Ayak Yaraları ve Bakımı İle İlgili Sık Sorulan Sorular?

Diyabetik yaraları genelde uzun süreli kontrolsüz şeker hastalarında görülen komplikasyonlardan biridir. Özellikle uzuvların en uç bölgelerinde kan dolaşımı yetersizliği ve his kaybı mekanizmaları sonrasında

Oluşum mekanizması yavaş olsa da hastalar tarafından geç fark edildiği için tedavisi zor ve uzun süre gerektirir. Yaralar sistematik olarak tedavi edilmelidir. Oluş sırasına göre sadece yaraya odaklanmadan yaraya sebep olabilecek tüm etkenler değerlendirilerek tedavi stratejileri bu şekilde belirlenmelidir. Ciddi dolaşım bozukluğu olduğu düşünülen hastalarımızda anjio ile damarların açılması planlanmalı ve diyet programları kontrol altına alınmalı yara bakımı yakından takip edilmeli ve değerlendirilmelidir.

Yara tedavisi ekip işidir; Damar tedavilerini sağlamak amacıyla girişimsel radyoloji Şeker düzeylerinin düzenlenmesi için endokrinoloji Beslenme programının düzenlenmesi için uzman bir diyetisyen Yara bakımı takibi için yara bakım hemşiresi Hiperbarik oksijen tedavi merkezleri ile işbirliği içerisinde çalışılmalıdır.
Nörolojik yolların hasar görmesi Şeker Hastalığı CNS Bozuklukları Cüzam. Ter bezlerinin yerlerinin bozulması Sedef Hastalığı Egzama Lichen Planus Miliaria (rahatsız edici sıcaklığı olan bir çeşit cilt hastalığı) Ter bezlerinin olmaması ya da kaybedilmesi Cildin hasar görmesi, yaralanması Doğuştan ter bezlerinin olmaması Cildin en üst katmanında anormal hücre gelişimi.
– Ayak mantarı, egzama, sedef gibi deri hastalıkları
– Cilt kuruluğu. -Demir veya B vitamini eksikliği
– Şeker hastalığı, tiroit yetmezliği veya böbrek hastalıkları
– Ayakların yeterli kurulanmaması, ıslak bırakılması
Nasıl ki çoğu mantar türü karanlık, sıcak ve nemli ortamları seviyorsa, ayak mantarı da aynı şekilde bu şartlar altında oluşur.
Özellikle çalışan insanlarda gün içerisinde ayakların ayakkabı içerisinde uzun süre kalması mantar hastalığına sebep olan başlıca faktörlerdendir.
Tercih ettiğmiz kremler ayaklar için özel olmalıdır. Ayak hijyenimiz için ayaklarımızı yıkamayı ihmal etmemeliyiz. Ve iyice kurutmalıyız. Saç kurutma makinaları yardımcımız olacaktır.Sentetik çoraplar yerine pamuklu çoraplar giymeliyiz. Tırnaklarımız ne çok kısa ne de çok uzun olmalıdır. Gün boyu ayakkabılarımıza hapsolan ayaklarımızı evde özgür bırakıp havalandırmalıyız.Günlük ayakkabı tercihlerimiz ayaklarımızın rahat hareket etmesini sağlamalıdır, yoksa nasır ve tırnak batmaları başımıza bela olabilir.
Evde kullandığınız ayak bakım kremleri, törpünüz, tırnak makasınız, havlunuz vs hepsi size özel olmalıdır.Bu tarz malzeme ve ürünler ortak kullanım için asla uygun değildir. Dikkat edilmediği takdirde bulaşıcı hastalıklar, mantarlar gibi faktörlerin bulaşma riski artacaktır.

Hemen Şimdi Bilgi Alın.